Być może reklama radiowa nie jest tak popularna, jak reklama telewizyjna, mimo to pomijać jej nie można. Komunikaty reklamowe w tym medium pojawiają się często i są równie ważne, jak te ukazujące się w prasie czy w telewizji.
Jednak reklama radiowa ma swą specyfikę i szczególne wymagania, o których nie można zapominać w trakcie tworzenia przekazu reklamowego mającego ukazać się właśnie w tym środków masowego przekazu.
Co jest najważniejsze w przypadku reklamy radiowej?
Ogromne znaczenie ma język, który musi być możliwie jak najbardziej zbliżony do tego, którym posługują się słuchacze. Ważny jest również tekst, który łatwo wpada w ucho, choć najlepsze wyniki przynosi tu połączenie głosu z ścieżką dźwiękową. Reklama radiowa nie może być zbyt długa, gdyż posługując się samym tylko dźwiękiem dość trudno jest na dłużej przyciągnąć uwagę odbiorców.
Czy warto inwestować w reklamę radiową?
Jak każda inna próba zwrócenia uwagi potencjalnych nabywców na dany produkt, tak i reklama radiowa ma swe słabe i mocne strony. Do jej mocnych stron można z pewnością zaliczyć dużą liczbę słuchaczy oraz stosunkowo niskie koszty. Reklama radiowa może być emitowana w różnych godzinach, dociera również do tych, którzy nie są w stanie oglądać telewizji czy czytać prasy: kierowców samochodów, pracowników biur i innych, którzy mają możliwość odbierania wiadomości ze świata tylko za pomocą radia.
Niestety, mimo licznych zalet, taka forma reklamy ma też swoje słabe strony. Można zaliczyć do nich brak wyraźnych reakcji słuchacza na dany komunikat reklamowy oraz dość krótki czas, przez jaki komunikat pozostaje w pamięci odbiorcy. Skuteczność tej formy jest również dość osłabiona z powodu braku obrazu, który - jak powszechnie wiadomo - ma ogromną siłę oddziaływania.